Direktreglering är enklast för kunden
Med direktreglering slipper kunden ligga ute med pengar för veterinärbesöket eftersom vi på Svedea betalar ersättning direkt till er på djursjukhuset eller kliniken. Kunden betalar bara självrisk och de delar av behandlingen som eventuellt inte ersätts av försäkringen på plats.
Om kunden vill direktreglera
- Mejla journalutdrag, kvitto samt eventuella övriga handlingar som vi behöver för att bedöma skadan till oss. Märk allt med kundens försäkringsnummer och personnummer samt hundens namn.
- Vi återkommer sedan till dig så snabbt som möjligt via mejl. Om vi godkänner direktregleringen tar du bara betalt av kunden för den del vi inte ersätter.
- Vi betalar sedan resterande belopp direkt till er på djursjukhuset/kliniken.
Ibland går det inte att direktreglera
Vi måste ibland säga nej till direktreglering. Det kan bland annat bero på:
- Tiden på dygnet (direktregleringens öppettider: vardagar 09.00–16.00)
- Att försäkringen inte är betald
- Veterinärmedicinska orsaker (t.ex. medfödda sjukdomar, veterinärvård av valp eller hund som har särskilt villkor i försäkringen)
I de fall det inte går att direktreglera ska kunden betala hela kostnaden till er på djursjukhuset/kliniken och sedan skicka in en skadeanmälan till oss.
Kontakta os gärna på 0771-160 196 eller mejla direktreglering@svedea.se.
Anmäl andra skador
Om kunden vill anmäla annan skada än veterinärvård finns specifika formulär beroende på typ av skada.
Anmäl skada för hund
Anmäl skada för katt