Du kan anmäla din skada på två sätt:
1. Gör en webbanmälan, välj ett av formulären nedan
Allmän webbanmälan
Kommunens olycksfallsförsäkring
Anmälan om skada på företagsägd bil och lätt lastbil
2. Fyll i och skicka in en skadeblankett
Här hittar du våra skadeblanketterFörsta steget är att anmäla vad som hänt. Du är alltid välkommen att ringa oss om du har några frågor eller behöver hjälp, men enklast anmäler du skadan direkt här på webben. Tänk på att alltid göra en polisanmälan om det rör sig om ett inbrott, rån eller någon annan brottslig handling. I de fallen ska även polisanmälan bifogas när du gör en skadeanmälan.
När vi får in din skadeanmälan börjar vi med att registrera skadan. Utifrån dina uppgifter gör handläggaren sedan en bedömning av vad nästa steg är för att komma vidare i ärendet.
När vi registrerat och gått igenom skadan får du som kund en bekräftelse på hur vi går vidare. Det kan handla om allt från att vi behöver kompletteringar i form av kvitton och fakturor till att entreprenör ska anlitas för reparation. Ibland vill vi eller en besiktningsperson som vi anlitar, komma ut och titta på skadorna vilket vi i så fall meddelar omgående.
Efter att vi kommit fram till hur vi ska gå vidare i ärendet så vidtas de åtgärder som krävs för reparation eller återköp. Tänk på att det alltid är företaget som ska stå som beställare gentemot till exempel entreprenör, glasmästare eller saneringsfirma och att alla fakturor ställs ut till företaget.
När reparation eller återköp är färdigt och alla underlag inkommit till oss går vi igenom, sammanställer och betalar ut ersättning med avdrag för självrisk och eventuella åldersavdrag. Efter detta avslutar vi ärendet.