Svedea har Sveriges nöjdaste kunder för femte året i följd!
2023-11-06
Svedea når kundnöjdhetsbetyget 77,1 i årets mätning, vilket är bäst i kategorin med god marginal och indikerar ”mycket nöjda kunder”. Betyget är även bäst av samtliga försäkringskategorier som i genomsnitt får 70,5.
– Vi är oerhört glada och stolta över att vi även i år har Sveriges nöjdaste kunder! Att lyckas ta fem utmärkelser i följd är ett fint bevis för att vårt enträgna arbete med kundnöjdhet bär frukt. Jag vill rikta ett stort tack till alla medarbetare som varje dag gör sitt yttersta för våra kunder, säger Jonas Roberts, vd för Svedea.
– Förra året hade vi faktiskt de nöjdaste kunderna av alla bolag i alla branscher, inte bara inom försäkring. Det ska bli spännande att se om årets betyg räcker lika långt, fortsätter Jonas Roberts.
Förutsättningen för att få nöjda kunder är engagerade medarbetare som trivs med varandra och strävar efter gemensamma mål. För Svedea är en väl förankrad företagskultur avgörande.
– Jag återkommer gärna och ofta till vår kultur. Ända sedan vi startade har det varit vår övertygelse att vägen till framgång bygger på en stark företagskultur med en värdegrund som alla anställda ställer upp på och inspireras av. Samtidigt är vi väl medvetna om att engagemanget och lagandan är något vi måste arbeta med ständigt, både för att fortsätta vår tillväxtresa och behålla våra nöjda kunder, avslutar Jonas Roberts.
SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har mätt kundnöjdhet inom en rad branscher sedan 1989. Branschstudierna ger svar på vilka områden som driver kundnöjdhet och lojalitet. Under oktober har SKI undersökt kundnöjdheten bland fordonsförsäkringskunder.