Svedea har Sveriges nöjdaste kunder för sjätte året i rad.
2024-11-04
SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har precis offentliggjort årets kundnöjdhetsmätning i kategorin fordonsförsäkringar. Svedea lägger återigen beslag på topplaceringen med ett rekordhögt kundnöjdhetsbetyg på hela 82,1, vilket lämnar branschkollegorna långt efter.
– Sex utmärkelser på raken talar sitt tydliga språk. Vi har hittat vårt sätt att göra skillnad. Det är egentligen inte märkvärdigare än att vi bestämt oss för att alltid ha kundens bästa för våra ögon. Men att leva upp till det kräver förstås att alla – och då menar jag verkligen alla – på Svedea gör sitt yttersta, varje dag, säger Jonas Roberts, vd på Svedea.
– Det handlar om att vara engagerade och bry sig om varje enskild kund när de behöver oss. Att göra det enkelt och smidigt att bli kund, att ge skadeförebyggande råd och tips, att finnas till hands om skadan är framme och inte minst att lyssna. Vi genomför löpande olika undersökningar för att ta reda på hur kunden upplever oss och hur vi kan utveckla våra tjänster och vår service, säger Roberts.
– På Svedea lever kulturen varje dag, inte minst genom mötet med kund. Därför har vi ända sedan starten varit väldigt noggranna med att odla en kultur som alla faktiskt tror på och lever efter. Det är en spännande utmaning att hålla den lika levande i takt med att vi växer. För växa med bibehållen kundnöjdhet, det tänker vi fortsätta göra, avslutar Roberts.
SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har mätt kundnöjdhet inom en rad branscher sedan 1989. Branschstudierna ger svar på vilka områden som driver kundnöjdhet och lojalitet. Under oktober har SKI undersökt kundnöjdheten bland fordonsförsäkringskunder.